söndag 18 januari 2015

Svenstedt och Werup |



Im Lauf Der Zeit from CH Svenstedt on Vimeo.

Här har ni möjlighet att se en fantastisk film. Gör det! En nattlig biltur, en roadmovie i Östergötland; CH rattar sin Volvo, i baksätet sitter filmfotografen Errol Tanriverdi. Vi beledsagas av CH:s reflektioner i en välskriven text som framförs av Jacques Werup. Musiken perfekt mejslad av Anders E Larsson.

Läs ett tidigare inlägg om filmen.

Jag läser just nu Werups senast bokalster, Du har funnits här. Poesi på liv och död. En personlig essä om poesin med många goda exempel på vad poesi kan vara. Han berättar bl.a. om sin andra diktsamling från 1974, Tiden i Malmö, på jorden. Fick mig givetvis att leta upp den i bokhyllan, mitt sprättade exemplar köpt för 25 spänn i något antikvariat. Ströläste och blev påmind om hur bra den är - också.

Om Werup kan man läsa i exempelvis detta inlägg. Han dyker även upp i flera andra av mina inlägg. Hur hitta dem? Enkelt - använd sökfunktionen som finns till denna blogg. Ni hittar den till höger på skärmen om ni scrollar ner en bit, strax nedanför Min profil och ovanför Externa länkar. Skriv in sökordet "werup".

Inga kommentarer: